04 June 2017

"Problem trzech ciał" Liu Cixin *****

Bardzo interesująca ksiażka, muszę przyznać, że inna od wszystkich jakie czytałam. Wydaje mi się, że gdyby ktoś zapytał jakiej narodowości jest autor od razu powiedziałabym, że jest Chińczykiem... Ksiażka jest jakaś taka hmmm pełna dystansu, aemocjonalna, betonowa nawet, nie jest to bynajmniej jej wadą. Podobała mi się jej wielotorowość i wielowymiarowość. Trochę gubiłam się w chińskich imionach, bo brzmią podobnie... Jest pod wieloma względami powiastką filozoficzną i daje sporo bodźców do zastanawiania się nad naszym miejscem we wszechświecie - pewnie każdy w dzieciństwi zastanawiał się, co by było gdybyśmy byli jak mrówki w akwarium olbrzyma... 
Sam koniec był już odrobinę przyciężki i zbyt abstrakcyjny, słuchałam go dość automatycznie. Poza tym książka jest naprawdę świetnie pomyślana i bardzo dobrze się słucha. Zwłaszcza przejście od 100%-owej rzeczywistości do fantastycznego wymiaru jest pomysłowo obmyślone. Dobrze przeczytana. Ogólnie polecam bardzo.